Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Spørgsmål ang fibernet dækning
 Andreas.dk
 Bruger nr.: 33498

Dato:  14.10.09
 Klokken:  13:27
 Kvalitet: 0 (0)
Jeg ved godt det er et lidt random spørgsmål, men jeg undrer mig bare meget over, hvorfor at "stortset" hele landet har mulighed for fibernet ud over ROSKILDE.

Er der nogen der ved hvorfor?

Hvis man kigger på Dansk Fibernets hjemmeside, er der en oversigt over hvor de forskellige udbydere har fibernet.
Syntes bare det er mærkeligt at Dong Energy fx. tager en stor del af sjælland i en stor cirkel omkring roskilde, uden lige at inkludere roskilde.

Tænkte at der måske var en enkelt eller to der arbejdede hos udbyderne eller evt. havde noget viden omkring det.

Grunden til det generer mig så meget er fordi jeg lige er flytter fra Vindinge, som ligger lige ved siden af Roskilde, hvor der var blevet lagt fiber i byen, men det blev ikke brugt af en eller anden grund. Nu bor jeg så i lejlighed i Roskilde, hvor den bedste forbindelse er en 20/2 hos Telenor. Jeg hører ofte om at folk lige har fået fiber eller at det er igang med at blive gravet ned til brug.

På forhånd tak!

Ps.
Jeg ved ikke hvor jeg skal ligge denne tråd henne, men går ud fra at IT Debatten ville være et godt bud. Helt Off-topic er det jo ikke ;)

---
Karma!

---

Forum kategori er IT debatten.  Tråd vist 2982 gange.  Indeholder 4 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Martinta
 Bruger nr.: 33176

Klokken:  14:04

at det er lagt rundt over hele landet er nu ikke helt korrekt ;)

tror nærmere du har set et kort over det område de planlægger at rulle kabler ud i..

ved i hvert fald at der rundt om her hvor jeg bor er mange små byer etc. som der ikke har fået fiber endnu

men tag da og ring til dong, hør dem af hvornår de regner med Roskilde får fiber :)

---
Kvinder gør ting ved deres ydre som brugtvognsforhandlere ville komme i spjældet for :P

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Andreas.dk
 Bruger nr.: 33498

Klokken:  23:13

Er jeg skam godt klar over, at de fleste små byer ikke har, men når en lille by som Vindinge på 3000 indbyggere fik lagt fiber ned over alt i byen, så kan jeg ikke se hvorfor Roskilde er så overset.

Nu er det heller ikke fordi at Roskilde er den mindste by i landet.

Men ja, jeg kunne selvfølgelig bare have ringet til Dong, men forventede egentlig bare en eller anden form for standard svar.

---
Karma!

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Dato:  15.10.09
 Klokken:  07:11

standard svaret er at de ikke har kapacitet til at grave kabler ned alle steder på en gang.

Desuden er det meget lettere at få gravetilladelser i de mindre byer, og så er det billigere jo færre kabler der allerede ligger i jorden, igen noget som gør det billigere ude i de små byer.

Der er MANGE steder i København og Århus hvor man ikke kan få fiber, det er mere reglen end undtagelsen at du ikke kan få fiber de steder.

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Poker

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?