Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Yousee - netgear trådløs ruter
 DaxxZ
 Bruger nr.: 34196

Dato:  09.02.10
 Klokken:  14:12
 Kvalitet: 0 (0)
Hej Alle.

Nu har vi fået Yousee Bredbånd gennem kabel Tv'et og det kører helt fint indtil man begynder at downloade. Den genstartede ruteren da jeg kom op på max belastning af linjen 12Mbit på det trådløse? Er der nogle der har oplevet det samme med at den genstarter eller smider jer af det trådløse? Det er den sorte Netgear ruter med indbygget trådløst fra Yousee ?

/ DaxxZ

Forum kategori er IT debatten.  Tråd vist 3000 gange.  Indeholder 10 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 [FC]Juleulven
 Bruger nr.: 3834

Dato:  09.02.10
 Klokken:  17:32

dvs den boks du har er udleveret af TDC?
hvis nej skal du fjerne den og påmontere dit cabelmodem DIREKTE på din computer via netværkskabel eller USB-kabel og teste igen.

hvis det er udleveret udstyr fra tdc gør du følgende:
fjern ALLE antenne fordelere og andet "ekstra" udstyr du har monteret (her tænker jeg på fordelere til flere fjernsyn mv) og tester igen.

hvis det stadig ikke hjælper så skal du fejlmelde til TDC og de vil sende en teknikker ud.

Det er vigtigt du har gjort ovenstående FØRST før du ringer... for teknikken vil spørge PRÆCIST ind til det her...

HVIS det hjælper at sætte kabelmodem på direkte (uden trådløs) skal du fejlsøge på din egen router

Hvis det hjælper at fjerne fordelere skal du have hjemkøbt en ORDENTLIG forstærker og fordeler (aktivt udstyr) her vil TDC teknikkeren kunne hjælpe med udstyr hvis du er heldig.

min baggrund for at rådgive på det her er, at jeg bor i et rækkehus område med Yousee Internet og Kabeltv og har haft en fejlsøgning kørende i næsten 3-4 måneder...

Jeg har fået løst ALLE mine issues med både samsung bokse fra yousee tv og udfald/reboots på internet udstyr ved, at få monteret følgende:

stikket i væggen --> WISI Miniline VX81P forstærker --> Comega LLT4-12 Fordeler --> Kabelmodem
--> Fjernsyn 1
--> Fjernsyn 2

Håber det kan hjælpe dig lidt videre.

---
er du også it-proff til hverdag?? :-)
Og hvad er det for noget pjat med "dårlig karma at stemms på sig selv" :-)

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 DaxxZ

Dato:  10.02.10
 Klokken:  08:03

Jep det er en trådløs ruter fra Yousee (Gl. TDC ), og det er kun når jeg fx. downloader store programmer og lign. på det trådløse så går det trådløse i ruteren ned, men selve ruteren dør ikke for de Pc'er der kører på Kabel dør ikke nemlig.. Jeg havde det samme problem med Fullrate, og jeg troede det var pga. Torrents men alle ruterer burde da kunne klare Torrents filer ik? De behøver jo ikke være ulovlige, altså det materiale der er i dem?

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 DaxxZ

Klokken:  08:03

Ps. Tak for det gode tilbagesvar #2

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 [FC]Juleulven

Klokken:  08:52

#4 du er velkommen ...
jeg er desværre ikke særlig skrap til wireless og analyse i fejl specifikt på det....

men jeg ville mene du godt kunne crashe noget trådløst hvis du downloader via torrents...
Der er noget med antal peers (altså kommunikations steder)...

jeg syntes også jeg har læst noget med "max antal etellerandet" og når det bliver overskredet vælter netværksenheden....

men måske nogle andre kan byde lidt ind her ?

Det er korrekt torrents download pr. definition IKKE er ulovlige... men langt størstedelen af dem er...
men det man downloader er jo ofte splittet op i simple rar-filer og dermed ikke så tydligt hvad man downloader.

---

---

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 DaxxZ

Klokken:  09:33

#5 Præcis, det var også mere for at gøre klar over at det ikke pr. def. var ulovlige ting når man skriver ordet Torrent, for jeg snakkede med Yousee og da jeg nævnte torrent var hun ved at falde bagover stolen :) Men de sender mig en ny ruter og gør så jeg kan lave konfiguration om i den for det kan man ikke fra start af og hvis ikke det hjælper må jeg nok præve at skaffe et andet Wireless desvice for så er det jo ikke Yousee's ruter jeg bruger trådløst men min eksterne access Point og dermed belaster jeg kun ruteren ved kabel :) Håber det virker :)

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Mazer
 Bruger nr.: 559

Klokken:  17:06

Prøv at sæt dit trådløs på en anden kanal.og sæt din pc tæt på routeren. Og test speed igen. Det kan være pga forstyrrelser fra andre trådløse enheder i området. ..

---
så ka du lære det!!

---

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 [FC]Juleulven

Klokken:  19:16

#7 godt forslag ... kunne sagtens være, at ved længere kontakt til det trådløse at noget lavede forstyrrelser ...

---

---

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 DaxxZ

Dato:  11.02.10
 Klokken:  08:01

Ja det vil jeg prøve.. har skiftet kanal til 13 nu og får en ny ruter idag regner jeg med så jeg håber det virker, ellers er der ingen vej uden om, så må jeg bare kører kabel når jeg skal DL. :( tak for de hurtige og gode svar

Svar #10 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 [FC]Juleulven

Dato:  11.02.10
 Klokken:  08:39

super ... held og lykke... giv lige svar på hvad resultatet er ..

---

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Poker

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?