Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Er denne computer svedig?
 DEZOHAN
 Bruger nr.: 35305

Dato:  20.04.10
 Klokken:  13:38
 Kvalitet: 0 (0)
Antec Sonata III 500 EU

Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)

MSI P55-GD55

Mushkin 2 x 2 GB

Samsung SpinPoint F2EG Desktop Class HD103SI
1 TB

Samsung Super-WriteMaster SH-S223C (Sort)
(En gros)

XFX Radeon HD 5770
(1 GB)

er totalt computer donkey og har fået en ven til at hjælpe mig.

skal bruges til adobe photoshop, flash, starcraft II og Diablo III når det kommer

jeg vil ik forsøge mig med at overclocke eller lign senere.

håber på lidt feedback

Forum kategori er IT debatten.  Tråd vist 1978 gange.  Indeholder 7 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 johnnybravo
 Bruger nr.: 4168

Klokken:  13:49

Du vil aldrig få den startet.
Cpuen er en socket LGA1366 og bundkortet er et LGA1156.

Så enten ny cpu eller nyt bundkort. Jeg ville nok se efter et nyt bundkort og en ny cpu:
Quote:
MSI P55-GD55 would be interesting if it were alone on the market. With lots of more exciting alternatives around, you might as well go for something else.
Indsat link

Og ny cpu, da formålet med maskinen umiddelbart efter min betragtning kan klares bedst med en socket 1156.

---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 DEZOHAN
 Bruger nr.: 35305

Klokken:  13:59
Okay : ) tak for det hurtige svar.

jeg er helt på bar bund på trods af de utallige tråde og søgninger jeg har lavet på emnet. om det skulle være amd vs intel.

det eneste der faktisk står fast er mit grafikkort som skulle være det mest rationelle køb lige pt :)?

help me out hvad dælen skal jeg så købe. har en 4-6kish til rådighed. har også kigget på topdatas modeller som jo er billige og lækker garenti på hele computeren og så slipper jeg for at samle det hele selv.

Indsat link
og
Indsat link

så det jeg søger svar på egentlig er om jeg skal nøjes med en billigere amd og skifte lortet ud igen om 2-3 års tid. eller om jeg skal købe intel som er lidt dyre men hvor en opgradering er mere realistisk. NEED guidiance

Svar #4 Kvalitet: 1 (1)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  16:55

Det der med at tro at man laver en opgradering af eks. cpu om 2-3 år.... Det tror jeg ikke.

bundkort, ram og cpu hænger sammen, alene den begrænsning, og så det faktum at alt udvikler sig, så du sikkert ikke vil være tilfreds med bundkort/ram når du skal skifte cpu, gør at jeg ikke ville planlægge hardware køb efter fiktive opgraderingsmuligheder som vi ikke ved noget om.

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Arsukfjorden
 Bruger nr.: 32313

Klokken:  19:40

Normalt siger man at hvis man er enthusiast eller bare kræver at ens spil køre super flot hele tiden, så bygger man en maskine til 7-8 kilo hvert 1,5 år. Den maskine opgradere man så mere eller mindre ikke på(hvis du mangler HDD plads, så køber du selvfølgelig en HDD mere, men ikke ydelses komponenterne).

Hvis man vil vente mere end 1,5 år, så er det for det meste kun nødvendigt at skifte grafikkortet eftersom det er dem der bliver outdated først.

Til dine behov(umidlbart spår jeg at det er gaming), så jeg at en Phenom II 965, et billigt AM3 bundkort, 4Gb DDR3 ram og et HD5850 e lige noget for dig. Det burde kunne klares for omkring 6-7 tusinde og giver flere fps end det sytem du havde fundet ovenover;)

Forvent dog ikke voldsomt meget OC med en PII 965, men det er du jo hellere ikke interesseret i.

Med hensyn til harddiske, så vil jeg umidlbart foreslå dig at købe en F3EG HD105 i stedet for. Søg på edbpriser på "HD105" og du vil finde den. Den skulle have skide god ydelse for en EG 5400rpm.

---
E8500@ 3,16Ghz | ASUS Silent Knight II | Gigabyte X38 DS4 | HD4870 512mb | Antec Nine Hundred | 2x2 Gb Corsair XMS-2 PC6400 |
Corsair TX750W | Hauppauge PVR-250 | Creative SB X-Fi Xtreme Music | Z5500 | HP W2207h | 1xF1 640Gb 1x232Gb | 1x160 1x500Gb |

---

Svar #6 Kvalitet: -1 (1)   skjul/vis
 buchi
 Bruger nr.: 18463

Klokken:  20:43

Til dig vil jeg anbefale at gå ind på Indsat link og finde en computer du vil betale for.

Der er ingen grund til at du skal samle selv.

Priserne på topdata er så godt afstemte at du bare skal finde den der passer til din grænse.

(kan se du har fundet nogle. Det eneste jeg vil mene, er at RAM mængden er i underkanten (frór mine behov i hvert fald ;)) Men de begge er glimrende, og vil fint kunne dække dine behov)

---
ci7 :: GTX260 :: OCZ 1600MHz 9GB :: GA-EX58-UD5
www.buchi.dk www.xn--anlgsgartnerenjk-wob.dk/

---

Svar #7 Kvalitet: -1 (1)   skjul/vis
 Arsukfjorden
 Bruger nr.: 32313

Dato:  21.04.10
 Klokken:  08:45

#6 Hvad er dine behov? Du må have nogle seriøst krævende applikationer kørende, for der er fx intet spil endnu som har brug for 8Gb ram og slet ikke hvis man kører med Windows 7.
Køber man en 1366 maskine, så er det selvfølgelig 6Gb man går efter, men det er jo også fordi der ikke er nogen pointe i at købe 3Gb ram til en så kraftig maskine. 12Gb er også skudt i hovedet at købe.

4Gb er rigeligt til en gamer og photoshop maskine.
Umidlbart ville jeg sige at den her nok er Topdatas Best Buy maskine i mid-end klassen:
Indsat link

---
E8500@ 3,16Ghz | ASUS Silent Knight II | Gigabyte X38 DS4 | HD4870 512mb | Antec Nine Hundred | 2x2 Gb Corsair XMS-2 PC6400 |
Corsair TX750W | Hauppauge PVR-250 | Creative SB X-Fi Xtreme Music | Z5500 | HP W2207h | 1xF1 640Gb 1x232Gb | 1x160 1x500Gb |

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Poker

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?