Forum menu |
|
|
| |
Reklame |
|
|
| |
Ansvar |
Tweakup tager intet ansvar ved
skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil
fra vores sektioner.
TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug
af guider og artikler på vores sektioner.
Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget
ansvar.
|
|
| |
|
|
| Notebook
|
pagels
Bruger nr.: 35377
Dato:
28.06.10
Klokken:
20:19
Kvalitet: 0 (0)
|
Hey drenge.
jeg skal til at gå på handelsskolen, og jeg har kraftigt overvejet at købe en bærbar notebook, det skal gerne være de mindste, altså 10,1'' tror jeg de er.
mit spørgsmål går så på hvilken en jeg burde invistere i? den er udelukkende til at studere på, ud over det er jeg også en person der er glad for et flot design, så det skal den selfølgelig også have.. det må godt være kvalitet! hvad vil i anbefale?
(ps. vil ikke have en macbook)
har kigget lidt på denne. Indsat link
et helt andet spørgsmål er, tror i at 10,1'' bliver for lille, burde jeg gå op til 13''?
|
|
|
| Forum kategori er IT debatten. Tråd vist 1841 gange. Indeholder 13 indlæg.
|
|
|
Svar #2
skjul/vis
|
johnnybravo
Bruger nr.: 4168
Dato:
28.06.10
Klokken:
20:47
|
Personligt føler jeg 10,1" er krampagtig og skrive mere end korte beskeder på. Så jeg vil anbefale dig at forsøge og skrive i længere tid på en før du beslutter dig for det.
Sidder med en 12" som til gengæld er helt passende for mig.
---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt
---
|
|
|
|
|
|
Svar #3
skjul/vis
|
hoppendekanin
Bruger nr.: 31578
Dato:
28.06.10
Klokken:
21:01
|
10.1tommer bliver for lille til at lave skolerelateret ting på.
Min lillesøster blev træt efter under et år af sin 10.1tommer til at skrive på i skolen og lave lektier på.
Jeg startede med at bruge en 15tommer IBM Thinkpad, som vejede 3.5kg (en tung fætter at slæbe rundt på), da jeg startede på HTX for 4år siden, og nu er jeg gået over til en Asus UL50VT 15.6tommer, som vejer 2.3kg, og jeg er glad for 15tommer bærbare, da de fleste programmer jeg bruger bliver alt for kompakte / for lille at se på, når jeg bevæger mig ned i skærmstørrelse.
Jeg tror, du vil hurtigt blive træt af en 10.1tommer. 13 - 15.6tommer vil passe fint til skolearbejde ud fra mit synspunkt. Du kan da også sagtens finde sådan nogle bærbare, som ikke vejer så meget (ca. 2kg), så det bliver ikke tungt at slæbe rundt på.
Du kan evt. kigge på Asus UL-serie, da de holder lang tid på batteriet (min UL50VT holder ca. 8 - 10timer), er forholdsvis tynd, vejer lige omkring 2kg og ser ud fra min mening rime pæn ud (kan gode lide metalpladen bag på skærmen)
---
Skal du have pisk med en trådløs mus!?
---
|
|
|
|
|
|
Svar #4
skjul/vis
|
[FC]Juleulven
Bruger nr.: 3834
Dato:
28.06.10
Klokken:
22:23
|
#1 helt enig med de andre... 10" er alt for lille...
du vil jo konstant sidde i et "scroll - helvede" ...
kig efter laptops med 4+gb ram, god C2D/I3/I5 CPU også ikke mere end 3kg i vægt.
14" er en god størrelse...
Lenovo (IBM) har faktisk nogle rigtig fede og HOLDBARE laptops... de kan virkelig FYSISK tåle meget mere end andre... stød, slag, vand i tastatur, tryk mv...
her er en GOD Lenovo til 6500,- og ca. 2.4Kg og.
Indsat link
hvis man vil have mere power skal du så op i noget ala denne:
Det er en i5 og vejer 2.3Kg
Indsat link
men koster så også 9300,-
min åbenlyse glæde for Thinkpads er næsten ikke til, at skjule... :-)
---
er du også it-proff til hverdag?? :-)
Og hvad er det for noget pjat med "dårlig karma at stemms på sig selv" :-)
---
|
|
|
|
|
|
Svar #5
skjul/vis
|
Alies_Benjamin
Bruger nr.: 554
Dato:
29.06.10
Klokken:
07:49
|
Vil give 4 # helt ret, det er en maskinen som skal holde i "mange" år, og skal sku kunne klare lidt klø, finde ud dig eks en eks Acer i Bilka og den går istykker, så kan du rolig regne med der klar 6-8 uger før du gå din maskinen igen.
Personlig selv har jeg ikke handlet med andet end Lenovo - IBM - Toshiba - Asus
Rigtig fornuftige maskinener. :)
Mvh Benjamin
---
I920 4 Kernet med HT - L3 Cache 6Mb - 64Bit's Fuldblod __ Intel Extreme X58SO _ Kingston 12Gb GDDR3_Radeon EAH5850 - 1GDDR5
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
---
|
|
|
|
|
|
Svar #6
skjul/vis
|
muldvang
Bruger nr.: 21117
Dato:
29.06.10
Klokken:
13:52
|
Hvis det ikke skulle være slået godt nok fast, så vil jeg også lige melde mig til gruppen, der mener, at 10" er for småt.
Jeg kan også anbefale Thinkpad. Virkelig kvalitetsbærbar. Jeg sidder selv ved en 13" nu, og det passer mig fint.
---
www.crintsoft.com - Rullende sangtekster til din musik!
www.Launchy.net - kan ikke leve uden det program
---
|
|
|
|
|
|
Svar #7
skjul/vis
|
pagels
Dato:
29.06.10
Klokken:
15:35
|
tak for alle svarene.. har kigget lidt på den her Indsat link
det er så en 12,1 '' men det er vel også fint?
|
|
|
|
|
|
Svar #8
skjul/vis
|
scn
Bruger nr.: 6963
Dato:
29.06.10
Klokken:
16:05
|
fin til at køre en powerpoint når man er ude, men til at arbejde på i flere timer... Nej tak, for lille tastatur og så er opløsningen jo derefter.
på kontoret har vil 3 modeller:
x200s til dem der rejser MEGET
t400(s??) til dem der ikke vil have en maskine der er for tung på grunde af nogen rejse aktivitet
w500 til de fleste
alle er Lenovo
---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant
---
|
| TweakUp Crew |
|
|
|
|
Svar #9
skjul/vis
|
pagels
Dato:
29.06.10
Klokken:
16:09
|
hmm.. jeg syntes at de alle 3 slet ikke opfylder mit "krav" om at det skulle se godt ud designmæssigt :)
|
|
|
|
|
|
Svar #10
skjul/vis
|
johnnybravo
Bruger nr.: 4168
Dato:
29.06.10
Klokken:
16:50
|
#9 Design er en subjektiv vurdering. Personligt er jeg f.eks. vild med min x200 designmæssigt, og der skulle gerne være en x201 på vej til mig efter inden for en måneds tid.
X200 størrelsen er helt perfekt at arbejde på for mig (har brugt x61s og x200 de sidste 2 år til at skrive opgaver og tage noter på). Men om denne størrelse fungerer for dig kan ikke garanteres. Så derfor: Prøv i en biks før du køber.
---
Man har et standpunkt
til man tager et nyt
---
|
|
|
|
|
|
Svar #11
skjul/vis
|
[FC]Juleulven
Bruger nr.: 3834
Dato:
29.06.10
Klokken:
19:34
|
#9 glem ALT om design ... design og kvalitet hænger NÆSTEN ALDRIG sammen ...
Lenovo har kickass god hardware, rokke stabile maskiner og en RENT design og udseende igennem de sidste mange år.
de VED hvad de laver... de andre laver nye design, produkter og kvalitets test hver 3 måned og det bliver derefter...
---
er du også it-proff til hverdag?? :-)
Og hvad er det for noget pjat med "dårlig karma at stemms på sig selv" :-)
---
|
|
|
|
|
|
Svar #12
skjul/vis
|
soren
Bruger nr.: 2419
Dato:
05.07.10
Klokken:
03:45
|
Apple Macbook for helvede.
Flot design (smagssag) og stabilt styresystem men dyr at købe.
|
|
|
|
|
|
Svar #13
skjul/vis
|
pagels
Dato:
05.07.10
Klokken:
10:29
|
for dyr desværre
|
|
|
|
|
|
|
Tilføj svar |
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.
Du kan læse vores regler her:
|
|
|
|
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Forumtråde |
|
|
| |
Poker |